İnternet kullanırken hakkımızda birçok verinin toplandığı artık herkesçe bilinen ve kabul edilen bir durum. Peki internet üzerinden çevrim içi (online) oyun oynarken üzerinizde bir deney yapıldığını hiç düşündünüz mü? Nihayetinde bu da oldu ve dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan son dönemin efsane oyunlarından “League of Legends” ve York Üniversitesi işbirliğiyle yürütülen çalışmada kullanıcıların seçtikleri kullanıcı adı eski tabirle rumuzlarıyla; kullanıcıların psikolojik durumları ve yaşları hakkında bir ilişkinin olduğu kanısına varıldı.
Zamanının büyük bir bölümünü akıllı teknolojik cihazlarla geçiren bir nesil varken; ortaya çıkan bu sonuçlar aynı zamanda ebeveynleri de ilgilendiriyor. Çevrim içi oyunların büyük bir kısmı kullanıcısına oyun oynarken eş zamanlı bir sohbet ortamı da sağlıyor.
Kişi oyun için bir kullanıcı adı belirlemek durumundadır. Özellikle bu oyunların bağımlısı olan kullanıcılar için seçilen isimler bir hayli önem taşımakta, çünkü oyunlarda seçilen karakter ve kullanıcı adı bireyi yansıtmaktadır.
“League of Legends” ve York Üniversitesi işbirliğiyle yapılan araştırmalar sonucu; seçilen kullanıcı adı ve bireyin psikolojik durumu hakkında anlamlı düzeyde bir oran ortaya çıkmıştır. Seçilen anti-sosyal isimler bireyin gerçek yaşamda da daha çekingen ve yalnız kalma isteğinin olduğunu göstermiştir.
Yine aynı araştırma, kullanıcı adının bireyin yaşıyla orantılı olduğunu ve oyundaki karakterlerin davranışlarının da bireyin yaşıyla örtüştüğünü ifade etmekle beraber; yaş ortalaması arttıkça oyundaki karakterlerin daha olgun ve stratejik davrandığı belirlenmiştir. Yaş ortalaması düştükçe de daha sabırsız davranışlar gözlemlenmiştir.
Ebeveynlerin çocuklarını takip etmeleri ve bizlerin de yeni neslin sosyal ve psikolojik özelliklerini anlamasına yarayacak çalışma, bu anlamda kayda değer veriler içermektedir.